Murtoluvut yksilöllisen oppimisen opetusmallin mukaan

Murtoluvut yksilöllisen oppimisen opetusmallin mukaan (24.2.-24.3.)

 

Opiskelemme murtolukuja 24.2.-24.3. yksilöllisen oppimisen opetusmallin mukaan. Jakson alussa jokainen oppilas saa kolme tehtäväkorttia, joiden tehtäviä tehdään koulussa ja kotona. Tehtäväkorteissa on perustehtäviä ja soveltavia tehtäviä. Kuvan tehtäväkortti on murtolukujen ensimmäisestä sisältöalueesta eli murtolukujen yhteen- ja vähennyslaskuista. Jokainen etenee omaa vauhtiaan. Alla olevien linkkien kautta oppilas voi katsoa opetusvideoita murtoluvuista.

 

Murtolukujen opetusvideot:

 

Murtolukujen yhteen- ja vähennyslasku

https://www.youtube.com/watch?v=do9qfDnL9Wk

https://www.youtube.com/watch?v=cjDhYk7CVjI

 

Murtolukujen yhteenlasku ja kertolasku

https://www.youtube.com/watch?v=lmf70idqwnA

 

Murtolukujen yhteen- ja vähennyslasku sekä laventaminen

https://www.youtube.com/watch?v=_B3pxvWFIhE

 

Murtolukujen kerto- ja jakolasku

https://www.youtube.com/watch?v=MASiX67f51M

 

Murtolukujen laventaminen ja supistaminen

https://www.youtube.com/watch?v=OBBp-fq5J6o

https://www.youtube.com/watch?v=Ggw0BB4LKPY

 

Murto- ja sekaluvun jakaminen

https://www.youtube.com/watch?v=CSO-dRJJ2UQ

 

Murtolukujen kertaus

https://www.youtube.com/watch?v=lG3igNcn0RQ

 

Murtoluvuissa on kolme sisältöaluetta. Jokaisen alueen päätteeksi oppilas tekee testin, jonka avulla mitataan, kuinka hyvin oppilas on omaksunut opiskeltavan sisällön. Tehtäväkortissa on perustehtäviä ja soveltavia tehtäviä. Kaikki oppilaat tekevät perustehtävät. Jokainen oppilas valitsee, kuinka paljon soveltavia tehtäviä hän jaksaa jakson aikana tehdä. Jakson lopuksi pidän jokaisen oppilaan kanssa arviointikeskustelun, jossa katsomme yhdessä oppilaan tekemät tehtävät ja murtolukujen testit. Opettaja arvioi oppilasta tehtyjen tehtävien ja testien perusteella.

 

Murtolukujen sisällöt ja tehtäväkortit

  1. Murtolukujen yhteen- ja vähennyslasku

FullSizeRender

2. Murtolukujen supistaminen ja laventaminen

IMG_0031

3. Murtolukujen kertominen ja jakaminen

IMG_0032

Advertisements

Tietoa kirjoittajasta

opettajajohannam

Olen luokanopettaja (KM) sekä äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja (FM).

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s