Maanantai 24.8.

Kuvataiteen tunneilla oppilaat tekivät mosaiikkipiirroksia. Lisäksi oppilaat saivat koulukuvauslomakkeet, jotka tulisi palauttaa tämän viikon aikana. Historian tunnilla käsittelimme kappaleet 3-4. Oppilaat lukivat kappaleet, kirjoittivat niistä muistiinpanot ja värittivät keskiaikaisen kaupungin, ritarin kypärän ja aatelisten vaatteita. Katsoimme dokumenttia keskiajan elämästä.

Matematiikan tunnilla kertasimme yhteen- ja vähennyslaskuja sekä kertolaskuja allekkain. Oppilaat laskivat sivun 16-17 tehtäviä. Biologian ja maantiedon tunnilla kertasimme jäkäliin ja sammaleisiin liittyvää tietoa. Katsoimme opetusvideot sienistä ja käävistä. Opettelimme sienen keskeiset osat. Oppilaat piirsivät sienen ja nimeämisivät sen osat. Tunnin lopussa oppilaat tekivät tehtäviä.

Kotitehtävät:

HI Selitä kappaleen 4 lihavoidut sanat vihkoosi. Lue kappale 5.

MA Tee s. 16-17 t. 1-2 loppuun.

BG Tee opetusdiasta tehtävät 5-8. Pääset tekemään tehtäviä, kun kirjaudut Google Classroomiin ja liityt kurssille koodilla nc6eiv. Ohjeistus tehtävien palautukseen Google Classroomilla löytyy tästä blogista kohdasta tieto- ja viestintätekniikka.

Tässä on vielä biologian kotitehtävät:

5. Selvitä, miten sammalet lisääntyvät. Piirrä kolme kuvan kuvasarja sammaleiden lisääntymisestä. Kirjoita lyhyesti jokaiseen kuvasarjaan, miten lisääntyminen tapahtuu.
6. Mitkä kasvit ovat varjokasveja?
7. Mitkä kasvit ovat valokasveja?
8. Mitä eroa on mustikan ja puolukan vuodella? Katso kirjan sivuja 8-9.

Advertisements

Tietoa kirjoittajasta

opettajajohannam

Olen luokanopettaja (KM) sekä äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja (FM).

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s