Tiistai 10.11.

Koko luokan yhteisellä äidinkielen tunnilla opettalimme yhdessä kirjallisuuden käsitteet ja käsitteiden merkityksen esimerkiksi kirja-arvion tai novellianalyysin kirjoittamisessa. Luin oppilaille Roald Dahlin novellin, josta oppilaat kirjoittivat muistiin novellin henkilöt, aiheen, teeman, juonen, miljöön, kertojan, kerronnan ja kielen.

Matematiikan tunnilla oppilaat kertasivat torstaina 12.11. pidettävään matematiikan kokeeseen monisteiden ja kirjan tehtävien avulla. Muistutin, että oppilaiden pitää osata ulkoa eri kulmien nimet ja astemäärät.

Äidinkielen jakotunneilla tutustuimme novellianalyysin kirjoittamiseen. Kerroin, millaisia asioita novellianalyysin kirjoittamisessa on huomioitava. Oppilaat saivat tehtäväksi lukea Tove Janssonin novellin Elokuussa. Siitä oppilaat etsivät ja kirjoittivat novellin henkilöt, aiheen, teeman, juonen, miljöön, kertojan, kerronnan ja kielen.

Kotitehtävät:

MA Harjoittele kokeeseen.

AI Kirjoita Tove Janssonin novellin henkilöt, aiheen, teeman, juonen, miljöön, kertojan, kerronta ja kieli vihkoosi.

Mainokset

Tietoa kirjoittajasta

opettajajohannam

Olen luokanopettaja (KM) sekä äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja (FM).

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s